לא זה עדיין לא הזמן להתחיל לדבר איתו על תיכון מועדף לילד החמישי 

בוא נתחיל בבחירת מקום. גן או אולם ? זה מאוד תלוי בתקופה של השנה ובתקציב כמובן

מתי חשבתם להתחתן ? בחורף ? הערך המוסף של גן הוא מינימלי הגינון המאוד מושקע שקיים ברוב גני האירועים, לא ישתקף לאורחים בגשם של ינואר. 

ההבדל במחירים של גן או אולם הוא משמעותי עם פער של עד 30% יותר כלפי הגן אירועים.

שיקול נוסף הוא התקציב כמובן וזה שיקול משמעותי כאשר בוחרים מקום לחתונה.

אולם אירועים שידרוש מחיר זול למנה לרוב יבטא את זה במתחם שנראה פחות יוקרתי עם מבחר מנות שלרוב יותר קטן לעומת מקום יוקרתי שידרוש מחיר יקר יותר אך יבטא זאת בחומרים איכותית וטריים 

מנות שף , וכמובן מתחם אירועים מושקע עם תפאורה נוצצת.

אבל כאן מגיע התפנית בעלילה, בעבר היה מקובל שמי שמשלם על מקום זול יצא ברווח גדול.

לדוגמא מנה ב״אולמי בונבון״ עולה 150 שקלים ואורח העניק מתנה בסכום ממוצע של 300 שקלים . 

במצב כזה בעלי האירוע ירוויחו בגדול. וזה נכון , לעבר. 

היום הדברים השתנו , ממחקר שנערך בשנת 2012 מתברר שכ40% מהאורחים מחליטים על סכום המתנה רק במהלך האירוע. מה לגבי שאר ה60% ? יש את הליבה הקרובה (משפחה וחברים קרובים) שיביאו את הסכום שככל הנראה יהיה גבוה משמעותית מסכום המתנה המומצעת גם אם נחגוג את החתונה באסם.

אבל השאר יחליטו על סכום המתנה בהתאם למקום בו יתקיים האירוע. 

היום אנשים חשופים בקלות למידע על אולומות וגני אירועים , מאוד קל לדעת מחיר למנה באולם מסויים בחיפוש פשוט ברשת, ולפיכך לקבוע את סכום המתנה בהתאם.

השאלה הראשונה שמוזמן ישאל את עצמו היא איפה האירוע יתקיים ובהתאם יקבע את סכום המתנה.

יש לנו ניסיון של 12 שנים בתחום האירועים, ובשנים האחרונות אני נתקל בהרבה יותר מקרים בהם בעלי אירועים שחוגגים אירוע במקום יוקרתי ,גורפים רווח יותר גבוה מאלו שהחליטו לחגוג במקום זול יותר.

לצד זה יש להתחשב בפרופיל האורחים כאשר בוחרים מקום לחתונה.

במידה ומרבית האורחים הם קהל מאוד צעיר (חיילים משוחררים לדוגמא). מקום האירוע לא ישפיע בהכרח על גובה המתנה שהאורחים יעניקו בחתונה כיון שיש להם תקציב מוגבל. 

חייל משוחררים לרוב יוכל להעניק בממוצע 200 במומצע כאשר מנגד אדם בוגר יעניק בממוצע מתנה של 350 שקלים. 

אבל רגע מה לגבי ה40% שמחליטים על סכום המתנה רק במהלך האירוע ? אז כן , כל השיקולים שרשמתי עלהם בפסקה הקודמת תקפים גם לגביהם , רק שיש גורם השפעה נוסף, האירוע עצמו.

האירוע עצמו משמעותו היא האוכל בחתונה , השירות בחתונה (לא תאמינו אבל יש קשר הדוק בין שביעות רצון מרמת השירות שאורח קיבל, לבין סכום המתנה שיבחר להענניק, מרגיש כאילו שאם הייתה לאורח שעדיין לא העניק מתנה, חווית שירות שלילית, יבחר להניק מתנה בסכום פחות מפרגן כיוון שהרגיש ש״חסכו עליו״ ברמת המלצרים). אולמות וגנים היום יותר מבעבר מביננים את זה ודואגים במקרים מסויימים אפילו להעביר תדרכי שירות לצוות. והתוצאות בהתאם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *